Cori Spezzati. L’escola veneciana
Dissabte 18 de novembre / 21 h / Capella dels Dolors

Entre la segona meitat del segle XVI i principis del XVII, hi ha tota una sèrie de compositors que troben a la ciutat de Venècia un lloc ideal per desenvolupar el seu art musical; un cop Roma, que ho havia estat fins llavors, ha deixat de ser-ho. En aquest ambient i gràcies a les particularitats arquitectòniques de la basílica de Sant Marc, els compositors juguen amb els efectes sonors propiciats per aquest espai. Això els dona la possibilitat de crear obres amb formacions vocals complexes: a 6, 8, 10 veus o a doble cor. Els cors ubicats en espais diferents de la basílica se’ls acaba coneixent com a Cori Spezzati. I d’una forma més antifonària, o en contrapunts ja més elaborats, cada compositor treballa el seu art per aconseguir una textura rica i amb uns efectes estereofònics innovadors.

Cor Ciutat de Mataró

Belén Isabel Barnaus, soprano

Mariona Llobera, alto

Aniol Botines, tenor

Germán De la Riva, baix

Mercè Sanchís, organista i continu

Dirigit per Jordi Lluch


Magnificat secundo (selecció). A 4 veus

Selva morale e spirituale, de Claudio Monteverdi (1567-1643)

O magnum mysterium. A 8 veus, de Giovanni Gabrieli (1557–1612)

Adoramus te. A 6 veus,  de Claudio Monteverdi

Cantate Domino. A 6 veus, de Claudio Monteverdi

Sento un rumore. Prima parte della Battaglia. A 8 veus, de Andrea Gabrieli (1510-1586)

Kyrie, de la Missa sopra la Battaglia. A 8 veus, de Giovanni Croce (1557-1609)

Laudate Pueri Dominum. A 8 veus, Adrian Willaert (1490-1562)

Ach Herr, straf micht nicht, SWV 24, de Heinrich Schütz (1585-1672)

Aus der Tiefe ruf ich, Herr, zu dir, SWV 25, de Heinrich Schütz

Gloria, a 8 veus, de Claudio Monteverdi




Informació legal